Privatizarea societăţii, programată pentru vara anului 2008, va fi asistată de consultanţii Deloitte şi Boştină & Asociaţii. Ministerul Transporturilor a făcut, ieri, un pas decisiv pe Privatizarea societăţii, programată pentru vara anului 2008, va fi asistată de consultanţii Deloitte şi Boştină & Asociaţii.
Ministerul Transporturilor a făcut, ieri, un pas decisiv pe drumul către privatizarea transportatorului feroviar CFR Marfă: a angajat un consorţiu de consultanţi, format din Deloitte şi Boştină & Asociaţii, pentru a stabili varianta optimă de privatizare. În cursul lunii martie 2008 va fi gata întreaga strategie, iar vânzarea efectivă a societăţii este aşteptată pentru a doua jumătate a anului viitor.
Având în vedere importanţa strategică a CFR Marfă pentru economia românească, dar şi performanţele realizate în ultimii ani, reprezentanţii Ministerului Transporturilor se aşteaptă să încaseze echivalentul a cel puţin un miliard de euro din privatizarea acestei societăţi.
Consorţiul Deloitte - Boştină & Asociaţii va realiza, până în luna martie a anului viitor, strategia de privatizare a societăţii. Astfel că privatizarea operatorului naţional de transport marfă pe calea ferată se va finaliza, cel mai probabil, în a doua jumătate a anului viitor. Potrivit datelor proprii, CFR Marfă realizează venituri anuale de 530 milioane de euro, iar pentru anul 2007 se estimează un profit de 12 milioane de euro.
O tonă din cinci se transportă cu trenul
Din totalul pieţei româneşti de transport de mărfuri, sistemul feroviar deţine 19,4%. CFR Marfă deţine peste 95 la sută din această "felie", transportând anual peste cinci milioane de tone de marfă, din care 1,5 milioane tone în fluxul internaţional.
Pentru comparaţie, sistemul feroviar din Germania deţine 17,2 la sută din piaţa germană. Transportatorul român deţine cinci la