Râul Bega va redeveni navigabil pentru ambarcaţiuni uşoare, la sfârşitul anului viitor. Peste alţi patru ani, se va putea călători cu vaporul până la Viena sau Rotterdam, pe Bega, şi mai apoi pe Dunăre. Sursa: Horia Călăceanu
La finele lui 2009,râul ar urma să redevină navigabilpentru ambarcaţiuni uşoare. Pestealţi patru ani, bănăţenii vor puteacălători cu vaporul până la Vienasau Rotterdam, pe Bega, şi mai apoipe Dunăre.
Lucrări de 11 milioane de lei
Potrivit Sorinei Neaga, purtătorde cuvânt al Direcţiei Apelor Banat(DAB), curăţarea Begăi va începe înluna mai. Lucrările vor costaaproape 11 milioane de lei, iar lafinalul lor, 700.000 de metri cubide mâl vor fi scoşi din canal. Canalulva fi decolmatat pe o porţiunede 20 de kilometri şi va fi adâncitcu până la 150 de centimetri.
„Lucrările de reabilitare constaudin dragarea canalului şi depunereanămolului rezultat în depoziteecologice. Pentru preluareacelor aproximativ 700.000 de metricubi de nămol estimaţi ca rezultânddin operaţiunile de dragaj,s-au prevăzut şase depozite“,explică Titu Bojin, directorul DAB.
Codruţa Dobrescu, managerulagenţiei de turism Cardinal,susţine că, odată transformat încanal navigabil, pe râul Bega vorputea fi organizate croazieresplendide. „Am putea avea excursiide weekend până în Budapesta sauBelgrad, unde Dunărea este foartebine pusă în valoare din punct devedere turistic, şi e aproape, dar sevor putea face şi călătorii mai lungi,spre Viena, de exemplu, sau pânăîn Olanda, cum era pe vremuri.“
Noroi toxic
Studiul de fezabilitate pentruecologizarea canalului, realizat despecialişti olandezi, indică faptul căBega, pe un tronson de 44 dekilometri, are mâl între 50 de centimetrişi un metru, care reprezintăun adevărat pericol bio-chimic.Specialiştii care au făcut analizachimică a mâlului au descoperitchiar şi