Trei companii de media internaţionale investesc milioane de euro pentru dezvoltarea pieţei locale din România. Sute de titluri, trei jucători puternici, multe demersuri de consolidare şi Trei companii de media internaţionale investesc milioane de euro pentru dezvoltarea pieţei locale din România.
Sute de titluri, trei jucători puternici, multe demersuri de consolidare şi planuri de viitor. Acesta este peisajul presei locale din România. Grupul german European Media Investment AG, divizia de print a Media Pro şi compania Inform Media îşi marchează teritoriul.
În ultimii ani, se poate observa o investiţie majoră de capital străin pe piaţa localelor din România, un fenomen care s-a produs cu mulţi ani în urmă pe pieţele din Europa de Est. Este o şansă a publicaţiilor locale să iasă de sub controlul oamenilor politici din zonă şi să se profesionalizeze.
Mişcările de pe piaţa ziarelor locale ale European Media Investments (EMI) AG, divizia din România a EMI Deutschland reflectă tendinţa de concentrare de pe piaţa presei scrise. Între timp, compania a prins viteză... ca un automobil nemţesc. Grupul media deţine acum pachetul majoritar de acţiuni al cotidienele din Moldova, "Ziarul de Iaşi", "Viaţa Liberă" (Galaţi) şi "Obiectiv" (Vaslui).
Achiziţionarea la sfârşitul lui 2006 a "Monitorului de Alba", "Monitorului de Sibiu" şi "Monitorului de Cluj" relevă poziţionarea trustului în competiţie directă cu grupul de origine austriacă Inform Media, care are în portofoliu cele mai multe titluri din partea de vest a României. La aceste cotidiene cumpărate de EMI se adaugă şi săptămânalul "Monitorul de Mediaş".
Conform reprezentanţilor EMI, firma va continua să investească în piaţa de print de pe plan local pentru a-şi consolida poziţia în raport cu ceilalţi competitori, vizând o extindere în peste 20 de judeţe ale ţării. Interesant este faptul că