Marca de bere revine în piaţa de publicitate cu un spot care atrage atenţia prin efecte speciale, buget şi mesaj. Va funcţiona noua reţetă la publicul din România? Specialiştii din publicitate sunt critici atunci când este vorba despre strategia din spatele reclamei spectaculoase de la Ursus. Un bărbat îmbrăcat la patru ace răsfoieşte o carte într-o bibliotecă în timp ce bea bere Ursus (cam ciudat loc pentru a o savura!). La un moment dat, bărbatul găseşte între paginile cărţii o vedere. „Toţi ar trebui să avem un vis“, spune vocea din off. Bărbatul se ridică şi păşeşte pe unul dintre culoarele grandioase ale bibliotecii, iar în spatele lui, ca o furtună, cărţile încep să zboare.
Bărbatul trece prin mai multe planuri, ce arată, de fapt, lungul drum parcurs de un om în timpul vieţii şi provocările pe care le întâlneşte când vrea să-şi atingă obiectivele. O idee simplă, ilustrată într-un spot spectaculos, cu multe efecte speciale. Acesta este unul dintre cele mai scumpe clipuri produse anul acesta, într-o industrie a comunicării redusă la tăcere şi monotonă. Potrivit adplayers.ro, costurile de producţie ale clipului se ridică la aproximativ 250.000 – 300.000 de euro.
După ce în ultimii ani a vorbit despre succesele românilor (reclamele cu povestea fotografului Andrei Pungovschi şi a cascadorului Valentin Vasilescu), Ursus trece printr-o modificare de strategie şi scoate în evidenţă ideea de ambiţie. De ce pe această idee? „Toate eşecurile româneşti sunt legate de lipsa de ambiţie, iar toate succesele au ca principal ingredient ambiţia. Vedem trofee, dar nimeni nu vorbeşte despre cum s-a ajuns la ele“, explică Robert Tiderle, şeful agenţiei Papaya Advertising şi creatorul acestei campanii.
Tiderle crede că mai toate reclamele la berile româneşti sunt o apă şi-un pământ: prieteni, băutură, fotbal. „În acest moment, publicitatea