Reprezentanţii lanţului de magazine Kaufland neagă cu vehemenţă faptul că pe rafturile raioanelor ar exista produse expirate sau alterate.
În urma articolului apărut în „Adevărul de Seară", în 11 august, „Marfă expirată sau alterată la Kaufland şi Real", reprezentanţii Kaufland au cerut un drept la replică. Asta, după ce timp de două zile reporterii de la „Adevărul de Seară" au aşteptat o poziţie oficială din partea conducerii Kaufland. Precizarea a fost făcută la o zi după data apariţiei materialului.
Explicaţiile Kaufland
În explicaţiile date de reprezentanţii Kaufland din Bucureşti, apar detalii care vin în contradicţie cu procesele verbale semnate de directorul magazinului de pe strada George Coşbuc, Sorin Radilă. Potrivit unor surse din cadrul Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC) Maramureş, ultimul proces verbal dintre angajaţii acestei instituţii şi conducerea Kaufland din Baia Mare a fost semnat în 2 august. „În 30 iulie, CJPC Maramureş a efectuat un control în magazinul Kaufland din Baia Mare (... ), în urma unei sesizări conform căreia un client a cumpărat un blat de pizza cu mucegai din magazinul nostru. Produsul reclamat nu a fost găsit la vânzare în magazinul Kaufland, iar reprezentanţii CJPC Maramureş nu au sancţionat în niciun fel magazinul, din acest motiv", a fost explicaţia Kaufland.
„Noi nu avem dreptul să dăm publicităţii numele magazinelor amendate. Dar putem confirma faptul că acel proces verbal s-a încheiat în 2 august", a replicat Olivia Ardelean, directorul coordonator adjunct al CJPC Maramureş. Întrebarea firească ce decurge în urma explicaţiilor celor de la Kaufland este următoarea: dacă magazinul nu a fost amendat din acest motiv, atunci care a fost motivul pentru care directorul magazinului a semnat procesul verbal? „Desigur, eventualele obiecţii se pot formula şi ulterior,