Rolul canalelor electronice este in crestere, din punct de vedere al strategiei bancilor, dar totusi sucursalele raman importante, datorita faptului ca "valoarea adaugata a vanzarii personalizate nu poate fi implementata integral prin intermediul canalelor online", arata o serie de date legate de tendintele pe care le urmeaza mediul bancar, in aceasta perioada, prezentate miercuri, 23 septembrie, de catre Balasz Vinnai, CEO al companiei IND Group, specializata pe servicii IT in domeniul bancar.
Infomatiile prezentate de IND Group in cadrul seminarului "Instrumente strategice pentru banci - urmatorul val in retail banking" organizat de Horvath&Partners. Fata de un procent de 5% din vanzari derulate online, in 2005, anul viitor se va ajunge la 17% vanzari online desfasurate de catre banci - arata un studiu recent realizat pe 41 de banci din Uniunea Europeana, preluat de IND. In acelasi timp, vanzarile prin intermediul sucursalelor vor scadea de la 86% in 2005 la 67% in 2010.
"Desigur, bancile doresc sa se orienteze catre cele mai ieftine canale", a explicat Balasz Vinnai. Potrivit unor cifre disponibile care reflecta situatia din SUA, cel mai mic cost pe tranzactie, adica 20 de centi, il au instrumentele online, iar cel mai scump, de 4,60 centi, revine tranzactiilor pentru care este necesara interventia unui expert.
Cu toate acestea, mai arata studiul, clientii prefera in proportie de 65% sa fie "vizitati personal" de reprezentantii bancii si numai 14% prefera comunicarea prin email.
Legat de investitiile in IT efectuate de banci in perioada crizei, se remarca faptul ca in 2008 19% din proiectele strategice IT au fost anulate, dar in 2009 tendinta a scazut, la 17%.
Legat de prioritatile in vanzari ale bancilor de retail din Uniunea Europeana, in 2009, 48% din banci au declarat ca vor face investitii in sucursa