Facebook Home este un eşec pentru reţeaua socială, descărcată de prea puţini utilizatori (faţă de câţi utilizatori are reţeaua) şi cu multe review-uri negative. Se poate însă să existe o explicaţie pentru acest lucru: angajaţii ştiau prea bine cum e iPhone, dar prea puţin cum e Android.
Facebook Home a ajuns recent la un milion de descărcări, dar feedback-ul exprimat de către cei care au încercat aplicaţia Facebook nu este foarte bun. Totuşi, Josh Constine scrie pentru TechCrunch un articol în care analizează motivele pentru care Facebook Home oferă atât de puţin, faţă de cum sunt obişnuiţi utilizatorii de Android.
La finalul lunii noiembrie a apărut în presa internaţională câteva postere din interiorul campusului Facebook. Pe acestea erau mesaje către angajaţi în care li se spunea să treacă la Android şi să renunţe la dispozitivele Apple. Asta pentru că erau tot mai mulţi utilizatori de pe Android şi aceştia trebuiau să fie familiarizaţi cu interfaţa şi cu ergonomia sistemului de operare.
Facebook Home rulează doar pe Android şi este privată câteva funcţii simple: widgeturi, folderele pentru aplicaţii şi punerea la îndemână a aplicaţiilor preferate. În schimb, Facebook Home vine doar cu Cover Feed în care îţi sunt aduse actualizările sociale şi cu trei scurtături la baza ecranuluI: aplicaţii, ultima aplicaţie deschisă şi Facebook Messenger.
Bine pentru utilizatorii de iPhone, prost pentru cei de Android
Constine menţionează că lui i-a plăcut Facebook Home, i-au plăcut Chat Heads din Facebook Messenger şi Cover Feed, dar asta pentru că el venea de la iPhone. iOS nu are widgeturi, dar, mai important, când treci de la iPhone la Android cu Facebook Home ţi se pare totul normal aşa cum e, nu ai pretenţii, nu ai aşteptări. Lucru deloc valabil şi pentru cei care trec de la Android curat (sau cu interfaţa de la HTC ori Samsung) la Android cu Fa