Hackerii profită de campania derulată în această perioadă de bănci pentru actualizarea datelor despre clienţi şi trimit mesaje false în care solicită informaţii private. Odată cu utilizarea pe scară largă a internetului şi, mai ales, a serviciilor bancare online, hackerii au o plajă mult mai largă de potenţiali „clienţi“. Şi dau atac după atac. Am ajuns să primim aproape în fiecare săptămână e-mail-uri în numele băncilor, fie că suntem sau nu clienţii lor, în care ni se solicită, sub diverse pretexte, datele personale. Cine se ascunde în spatele mesajelor (false)? Infractorii informaticii, care profită de naivitatea românilor şi le golesc conturile bancare imediat după că aceştia le furnizează informaţii private. Metoda, numită phishing, a luat amploare în ultimul an, iar numărul unor astfel de atacuri informatice din România a ajuns să prindă din urmă Occidentul.
În prima jumătate a acestui an, în România, au avut loc 1.960 de tentative de tip phishing, în creştere cu 20% faţă de aceeaşi perioadă a lui 2008, potrivit producătorului de soluţii de securitate informatică BitDefender. „Pentru infractorii cibernetici, situaţia economică, dar şi panica şi stresul oamenilor cauzate de condiţiile actuale, sunt oportunităţi ideale de a obţine acces la informaţii confidenţiale“, a spus Vlad Vâlceanu, şeful laboratorului Antispam BitDefender.
Actualizarea datelor, numai în unităţi
Dacă în urmă cu un an, când numărul atacurilor de tip phishing asupra băncilor era sub 50, hackerii cereau informaţii privind cardurile pentru a le clona ulterior, ei şi-au mutat acum armele spre serviciile online. Astfel, numărul de atacuri ar putea creşte de 10 ori în acest an, estimează BitDefender. De regulă, autorul unui atac de tip phishing trimite un număr semnificativ de mesaje nesolicitate în încercarea de-a păcăli destinatarul să dezvăluie inform