Acum vreo sase-sapte ani, cind in Romania abia apareau primele telefoane mobile cu display in 16 culori, cineva se intorcea din Coreea sau Japonia, nu mai tin minte exact, cu un telefon care dispunea de camera foto de doi megapixeli si ecran in vreo citeva sute de mii de nuante. Am scapat un “uau” la vremea aceea.
Saptamina aceasta, am participat la citeva seminarii pe teme de mobile marketing si am ramas cu un gust amar. Cind vine vorba de servicii pentru telefoanele mobile, atit europenii, cit si americanii sint intr-un stadiu cit se poate de incipient. Cel putin comparativ cu Coreea de Sud, unde dezvoltarea tehnologiei nu este doar un plan de viitor, ci chiar se pune in practica. In acest context, si serviciile sint pe masura.
Toata prezentarea Cheil Worldwide de ieri a fost reprezentata de comentarii in limba engleza pe marginea unui documentar (subtitrat, bineinteles) realizat in Coreea de Sud, despre o pustoaica de vreo 16 ani care foloseste telefonul mobil pentru tot soiul de aplicatii, de la jocuri si muzica, la foto si video, convorbiri video prin intermediul conexiunii 3G si chiar pentru a chema un taxi prin SMS.
Sa nu se inteleaga gresit: in SMS nu sint incluse detalii legate de locul in care asteapta clientul. Dimpotriva, este un mesaj text care contine un singur cuvint (ceva de genul “vino”), iar locul este detectat prin GPS. Mai departe, in cazul pustoaicei, parintii ei primesc prin SMS date legate de numarul taxiului, numarul de inmatriculare, detalii despre sofer si au parte si de un GPS tracker online care le arata, in timp real, unde se afla masina.
Exemplele de servicii oferite de operatorul de telefonie mobila Show au fost nenumarate, de la posibilitatea de a cumpara bilete la film, pina la cupoane de reduceri, poligraf (un soft care analizeaza tonalitatea si intonatia vocii pentru a-ti spune daca cel de