Trenciurile metalice cu efectul optic al unui caleidoscop duc Săptămâna Modei cu 60 de ani în urmă.
Spre deosebire de colecţiile prezentate săptămâna trecută la New York, dominate de dungi bicolore, moda de la Londra aduce în prim-plan un 2013 plin de culoare, melancolic şi, în egală măsură, avangardist. Majoritatea ţinutelor au inspirat prosperitate şi voioşie, în ciuda crizei economice, care a lovit destul de puternic unele dintre casele prezente la Săptămâna Modei britanice.
De la fucsia la cobalt şi lime
Una dintre casele cu probleme economice este Burberry, valoarea sa la bursă scăzând cu aproximativ 1 milion de lire sterline doar săptămâna trecută. „Nu putem controla mediul extern, dar noile creaţii sunt o provocare în condiţiile actuale. Este important, totuşi, să reuşim în continuare să avem un punct de vedere puternic şi să facem lucrurile cât de bine putem, astfel încât să ne asigurăm că oamenii vor rămâne încântaţi de modă", a declarat directorul de creaţie al casei Burberry, Christopher Bailey.
Punct ochit, punct lovit, spun criticii de modă. De fapt, trenciurile, care sunt semnătura casei Burberry, au fost de-a dreptul copleşitoare. Culorile lor metalice, care au variat de la fucsia la cobalt şi lime, croiala şi silueta conturată au amintit de perioada de glorie a atelierelor de croitorie, adică de anii '50.
În aceeaşi notă a avut loc şi prezentarea colecţiei Red Label care aparţine britanicei Vivienne Westwood, cunoscută cu titulatura de „doamna modei punk".
Elementele care aduc aminte de moda de acum 60 de ani sunt mănuşile albe, croiala fustelor şi a rochiilor, precum şi eşarfele purtate pe cap în stilul prinţesei Grace Kelly. Feţele manechinelor au fost vopsite în galben-verzui şi în roz, iar ţinutele florale şi cele pictate parcă în ulei au conturat silueta feminină în viziunea lui Westwood.
Un alt mome