Prezidentiabilii romani imbraca "haina" Web 2.0 fara sa-si puna problema daca li se potriveste. "Asa cum "nu haina il face pe om", nici Web 2.0 nu-l face pe utilizator. Mai exact, nu-l transforma in alegator. Pentru ca, spre deosebire de Romania, in vestul Europei si, mai ales, in SUA, Web 2.0 nu este doar o condica de prezenta", crede Sorin Tudor, managing director Project 365 Communication. Vezi unde gresesc si unde fac bine ceea ce fac principalii candidati la presedintie, in campaniile lor online, in opinia specialistului in comunicare politica online.
Sorin Tudor a coordonat activitati de marketing politic, la nivel national si regional, in campaniile electorale din 1996, 2000, 2004, iar anul trecut a fost implicat in campania pentru Parlament. Din 2006 s-a implicat in mai multe proiecte de comunicare online, iar in prezent este managing director la Project 365 Communication. Este autorul blogului sorin-tudor.ro.
Rep.: Cat de mult incearca, in campania actuala, candidatii la presedintie sa se inscrie in tendintele de comunicare electorala din alte tari?
Sorin Tudor: Ca si in campaniile trecute, candidatii la presedintie incearca, si in aceasta campanie, sa fie perceputi ca fiind in pas cu tendintele de comunicare electorala. Asa a fost din 1992 incoace: tendintele au contat pentru politicienii romani la fel cum conteaza costumul la moda pentru o serata din "inalta societate” - il imbraca fara sa se intrebe de ce e croit asa si fara sa-si puna problema daca li se potriveste; il imbraca pentru ca au impresia ca asa pot demonstra ca, prin aceasta, fac si ei parte din "lumea buna”.
Cum de la victoria lui Obama incoace moda electorala se numeste - obligatoriu - Web 2.0, candidatii la presedintie si-au comandat - la fel de obligatoriu - conturi pe Twitter, Youtube, Facebook, ba chiar si pe Linkedin (unde, la rubrica „My Company” e