MasterCard Europe anunţă rezultatele unui studiu din care reiese că în această perioadă românii sunt mai atenţi la cheltuielile pe care le fac. În acelaşi timp, posesorii de carduri de credit caută să fructifice avantajele acestor produse.
Cercetarea, desfăşurată la nivel naţional, a analizat obiceiurile legate de utilizarea cardurilor în rândul persoanelor cu vârsta de peste 15 ani. Denisa Mateescu, general manager pentru România şi Regiunea Balcanilor MasterCard Europe, a declarat că 27% dintre români au început să caute mai multe informaţii despre produsele financiare, 13% au spus că îşi achită cumpărăturile integral în perioada de graţie, 11%, că au căutat informaţii despre programele de loialitate. De asemenea, „10% plătesc mai des cu cardul la comercianţi, ca să evite comisionul de retragere de numerar, iar 9% au început să caute un card de credit cu facilitatea de plată în rate fără dobândă“, spune oficialul MasterCard.
Cardul de plată, preferatul licenţiaţilor
Conform studiului, numit MasterIndex, a rezultat că, la nivel naţional, 41% dintre români deţin un card de plată, în timp ce, la nivel urban, deţinătorii de carduri sunt în proporţie de 54%. Procentele diferă foarte mult şi în funcţie de nivelul de educaţie, de la 20%, în rândul respondenţilor cu studii primare, la 84% în cazul celor cu studii superioare. Profilul posesorilor de carduri şi al non-utilizatorilor arată cam aşa: persoane cu vârsta de până la 50 de ani, cu educaţie şi venituri peste medie, angajaţi pe poziţii importante şi provenind din mediul urban, în special din oraşele mari.
Venituri mai mici, carduri mai puţine
De cealaltă parte, persoanele care nu utilizează carduri au, în general, peste 50 de ani, un nivel mai scăzut de venituri şi educaţie şi provin mai ales din mediul rural. „Ni se confirmă că şi în contextul economic actual, în condiţii dificile,