După ce i-a interpretat pe Hamlet sau pe Caligula, actorul craiovean a început repetiţiile la rolul Prospero în spectacolul „Furtuna“ al regizorului David Esrig. Până pe 31 august, la Academia „Athanor“ din Germania, se desfăşoară atelierul cu „Furtuna“, relaut de regizor după 40 de ani, după ce i-a fost interzis de comunişti.
„Adevărul": Magul Propero, interpretat odinioară de Gheorghe Dinică în repetiţiile domnului Esrig de acum 40 de ani de la Teatrul Naţional din Bucureşti sau de George Constantin, în spectacolul lui Liviu Ciulei de la Bulandra, este unul dintre cele cele mai complexe roluri ale lui Shakespeare. Nu ţi-e teamă de anvergura rolului?
Sorin Leoveanu: Am avut o mare spaimă să fiu faţă în faţă cu Prospero. Am fost onorat de propunere, dar şi foarte speriat. Domnul Esrig mi-a zis: „Asta e bine, dacă eşti speriat. Dacă ne e frică, înseamnă că avem sensibilitate". De aceea m-am ferit să vin aici, la atelierul domnului Esrig de la Athanor, cu o idee preconcepută despre Prospero. La nivelul la care este domnul Esrig, mi s-a părut că trebuie să fiu cât mai „blank", ca o coală albă, nescrisă. Domnul Esrig face parte, ca şi alţi câţiva puţini regizori, dintr-o altă lume, care nu se mai cultivă acum în România.
În cele 12 zile petrecute până acum la Academia „Athanor" de la Burghausen, cum ai înţeles metoda lui David Esrig?
Regizorul David Esrig lucrează pe un stil teatral, în care îţi explică ceea ce înseamnă fiecare accent, cuvânt şi frază, arătându-ţi toate legăturile şi semnificaţiile în ansamblu. Îţi explică ce semnificaţii ar putea să plece din orice frază, cum să îţi ajuţi partenerul şi unde trebuie să te ridici. Stilul de lucru e cu totul diferit, pentru că acum se merge aşa, pe deasupra textului, - a devenit foarte comod să faci un spectacol. Sunt puţini regizori care mai stau lângă tine să-ţi deschidă universuri filosofice şi