Autovehiculele mici de călători, cu mai mult de 9 locuri pe scaune, vor fi încadrate ca autobuze, cu riscul majorării tarifelor de transport. Proiectul unei ordonanţe privind transporturile rutiere stârneşte reacţii vehemente în rândurile patronatelor, pentru că va da peste cap toată legislaţia din domeniu.
Liderii asociaţiilor patronale şi sindicale acreditate la Ministerul Transporturilor se vor întruni astăzi, la minister, pentru a discuta proiectul unei ordonanţe de urgenţă prin care legislaţia din transporturi va fi modificată radical. Câteva dintre prevederile viitoarei ordonanţe i-au pus pe jar pe reprezentanţii mediului de afaceri, pentru că schimbările astfel introduse le vor încurca toate socotelile. De exemplu, categoria „microbuze" va dispărea şi şoferii vor fi nevoiţi să-şi încadreze microbuzele cu 9 până la 22 de locuri pe scaune în grupa „autobuze".
Vezi aici ordonanţa dată de Ministerul Transporturilor!
Scumpirea biletelor, la mâna Fiscului
Dacă această reîncadrare se va face şi din punct de vedere fiscal, „există riscul să fim nevoiţi să scumpim bilelele, chiar şi cu 25%", ne-au declarat transportatorii. Mai mult, potrivit unei întâmpinări transmise de Uniunea Română de Transport Public (URTP), „trebuie evitată asimilarea în categoria de autobuz a vehiculelor de tip minibus-microbuz, evitându-se astfel utilizarea incorectă faţă de călători a unei categorii de vehicule cu capacitate mică în condiţii improprii". URTP reaminteşte că într-o Directivă europeană autobuzele sunt cele cu mai mult de 22 de locuri pe scaune, nu cu mai mult de 9 - cum se prevede în proiectul viitoarei ordonanţe.
O altă problemă ridicată de transportatori este legată de liberalizarea acestei pieţe: „Străinii vor putea să opereze pe teritoriul României, dar noi nu vom putea presta aceleaşi servicii în ţările lor", ne-au mai spus transp