Reabilitarea DN 17 la limita între judeţele Cluj şi Bistriţa-Năsăud a fost sistată, azi, de concernul german Geiger-Max Boegl, pentru restanţe la plată de 2,5 milioane de euro, bani pe care trebuia să îi primească de la Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri, beneficiarul lucrărilor. Potrivit Biroului de Presă al CNADNR, ultima plată către constructor s-a făcut în data de 26 februarie.
Potrivit unui comunicat de presă transmisde compania germană şi semnat de managerul de proiect Ewald Brander, decizia a fost luată după ce compania a tras semnale de alarmă că nu mai poate continua lucrările în situaţia în care acestea nu îi sunt plătite.
„Deşi am luat cu greu această hotărâre, aceasta nu a putut fi evitată din cauza plăţilor neefectuate de către beneficiar (CNADNR). Noi am continuat activitatea pentru ca locuitorii şi participanţii la trafic să beneficieze de un drum relativ bun, cu toate că întârzierea plăţii a fost semnalată cu mult înainte. Însă acum nu mai poate fi asigurată producţia, astfel nu ne-a mai rămas decât acest pas. Noi suferim cel mai mult, deoarece nu putem finaliza lucrarea conform contractului”, se arată în comunicatul citat de Mediafax.
Potrivit managerului de proiect, lucrările vor fi reluate de îndată ce vor fi obţinute sumele rămase restante.
Firma Geiger Boegl din Germania a câştigat licitaţia pentru reabilitarea DN 17 de la kilometrul 6+500 la kilometrul 58+900, pe o distanţă de 52,4 kilometri. Compania germană a fost aleasă dintr-un număr de cinci participanţi la licitaţie.
Potrivit Biroului de Presă al CNADNR, valoarea totală a contractului este de 33,7 milioane de euro. Lucrările au fost începute în noiembrie 2007 şi aveau ca termen de finalizare luna iunie 2009.
Reabilitarea şi modernizarea DN 17 este asigurată printr-un credit de la Banca Europeană de