Unii compozitori de muzică „serioasă“ au scris opere cât se poate de ambiţioase, care se adresează în egală măsură copiilor şi părinţilor lor. La finalul lui 2009, Opera Naţională din Bucureşti avea premiera cu „Hansel şi Gretel“ de Engelbert Humperdinck. Tot atunci, Opera Comică pentru Copii se bucura de succes în Canada, cu „Gianni Schicchi“ de Puccini.
Dacă o instituţie precum Opera Comică pentru Copii există cu scopul de a educa tânăra generaţie în spiritul aprecierii valorilor muzicii clasice, la Opera Naţională Bucureşti acesta este un scop secund, însă urmărit cu seriozitate.
Înainte de a reveni la premiera cu „Hansel şi Gretel", amintesc că în această lună, ianuarie, la Sala Mică a Palatului Naţional al Copiilor în zilele de 18, 19, 25 şi 26 ianuarie, de la orele 14.00 şi 16.00, Opera Comică pentru Copii îşi invită publicul la musicalul „Domnul Conopidă" de Jacques Offenbach, în distribuţie aflându-se Eugen Voicu, Ioana Damian, Andrei Lazăr, Valentino Tiron, Rodica Ocheşeanu, Raluca Oprea şi Roberta. Aici, copiii vin „cu clasa", la Operă vin mai mult cu părinţii.
Alternativa la Hannah Montana
Totuşi, de fiecare dacă nu încetez să mă mir cât de deschişi, de dornici să audă lucruri noi sunt copiii cu vârste între 5 şi 10 ani, poate chiar şi mai mici, răbdarea lor în faţa unei muzici, fără îndoială nefamiliare, fiind absolut neaşteptată pentru cei care suntem convinşi că invazia filonului Cleopatra Stratan - Hannah Montana este ireversibilă.
Aşadar, stă în puterile noastre să le oferim alternativa. De asemenea, instituţiile de cultură ar trebui să-şi caute cât mai multe motivaţii pentru a le oferi părinţilor diverse posibilităţi de a le deschide mintea micuţilor lor către felurite tipuri de spectacol.
De ce să mergem la „Hansel şi Gretel" la Operă şi la ce să nu ne aşteptăm. Vom găsi o distribuţie în care eroii
principali