Ieri a fost semnat contractul de privatizare a CFR Marfă între statul român şi câştigătorul Grup Feroviar Român (GFR). Ramona Mănescu, noul ministru al Transporturilor, nu a vrut însă să parafeze tranzacţia, ci i-a delegat sarcina secretarului de stat Cristian Ghibu. Totuşi, Mănescu a asistat pasiv la derularea procedurilor.
Ieri s-a consumat încă o etapă din privatizarea companiei de stat CFR Marfă. După mai multe ore de negocieri asupra unor detalii din contractul de vânzare a 51% din acţiunile transportatorului feroviar de marfă, documentul a fost semnat ieri, la ora 16.30, la sediul Ministerului Transporturilor.
Din partea Grup Feroviar Român (GFR), câştigătorul licitaţiei de privatizare, au fost prezenţi la minister, încă de la prima oră a dimineţii, mai mulţi reprezentanţi ai companiei. Ulterior, la sediul instituţiei din Bulevardul Dinicu Golescu, s-a prezentat şi omul de afaceri Gruia Stoica, proprietarul GFR.
De cealaltă parte, a statului român, contractul a fost semnat de secretarul de stat Cristian Ghibu, şeful comisiei de privatizare. Ghibu a fost numit secretar de stat la Transporturi la începutul acestui an de fostul ministru Relu Fenechiu, după ce acesta a ocupat funcţia de director general al CFR S.A.
Ramona Mănescu, noul ministru al Transporturilor, pe care premierul Victor Ponta a însărcinat-o să cheme GFR la minister pentru semnarea contractului de privatizare, nu a parafat această tranzacţie, ci i-a delegat sarcina subalternului ei. Asta deşi ea a fost prezentă ieri la semnarea contractului. Miercurea trecută, în cadrul protocolului de predare-primire a portofoliului Transporturilor, Ponta, în calitate de ministru interimar, i-a trasat clar sarcina Ramonei Mănescu: „Luni, chemaţi câştigătorul licitaţiei CFR Marfă şi semnaţi contractul!“.
Noul ministru a transmis chiar a doua zi invitaţi