Multe oraşe din Europa şi-au rezolvat problemele generate de traficul auto prin încurajarea mersului pe bicicletă. În acele oraşe a scăzut poluarea, au dispărut ambuteiajele, au scăzut cheltuielile de transport ale administraţiei şi cele ale oamenilor.
Experienţa acumulată de aceste oraşe este împărtăşită în fiecare an tuturor administraţiilor din Europa care doresc să asculte. Anul acesta întâlnirea Velo-City se va desfăşura între 11 şi 14 iunie în Viena.
În Bucureşti, problemele generate de poluare sunt grave, cheltuielile pentru asfaltarea şi deszăpezirea parţii carosabile sunt atât de mari încât problemele pietonilor sunt ignorate, iar ambuteiajele fac parte din viaţa cotidiană a locuitorilor. Şi toate acestea pentru că în ultimii 20 de ani atenţia edililor s-a îndreptat spre lucrări scumpe de dezvoltare a infrastructurii rutiere şi ignorându-se soluţiile ieftine şi simple de creştere a mobilităţii urbane: mersul pe jos, mersul cu bicicleta şi dezvoltarea transportului public.
Poate de aceea, încă de anul trecut, organizatorii Conferinţei Velo-City 2013 şi-au trimis emisari în Bucureşti.
Dl. ing. Wolfgang Dvorak – şeful serviciului de relaţii publice din cadrul Departamentului pentru Dezvoltare şi Planificare Municipală al Municipalităţii Vienei şi Director al Conferinţei „Velo City 2013” s-a întâlnit cu reprezentanţii Primăriei Municipiului Bucureşti (PMB) în luna septembrie 2012.
Pe lângă scrisoarea transmisă primarului Sorin Oprescu din partea primarului Vienei, au fost adresate invitaţii pentru ca PMB să-şi trimită reprezentanţi la Conferinţă.
Totodată, în întâlnirea de la Primărie, unde au fost prezente şi câteva ONG-uri din România, dl. Dvorak a povestit despre greşelile pe care Viena le-a făcut atunci când a construit infrastructură pentru biciclişti de proastă calitate. Cauza acelor greşeli a fost identificată de Direct