După episodul CFR Marfă, când contractul de privatizare a companiei nu a fost semnat de Ramona Mănescu, ministru al Transporturilor, prezentă la eveniment, ci de secretarul de stat Cristian Ghibu, situaţia s-a repetat. Săptămâna trecută, Ministerul Transporturilor a aprobat, prin ordin de ministru, un proiect controversat. Nici de această dată, Ramona Mănescu nu a vrut să-şi pună semnătura pe document, ci i-a delegat sarcina subalternului său.
Ordinul, publicat în Monitorul Oficial la 10 septembrie, prevede aprobarea certificării ca aeroport deschis traficului aerian internaţional a Aeroportului Tuzla. Ceea ce implică deschiderea unui punct de trecere a frontierei de stat şi a unui birou vamal de frontier pe Aeroportul Tuzla. „Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi intră în vigoare la data aprobării deschiderii punctului de trecere a frontierei de stat şi a biroului vamal de frontieră pe Aeroportul Tuzla“, se arată în documentul publicat în Monitorul Oficial.
Faptul că ordinul emis de ministrul Transporturilor nu este semnat de Ramona Mănescu, cea care ocupă această funcţie, ci de un secrtar de stat ridică semne de întrebare. Asta după ce contractul de privatizare a CFR Marfă a fost semnat tot de un secretar de stat, deşi ministrul Mănescu a asistat la eveniment. Astfel, ordinul privind transformarea Aeroportului Tuzla a fost semnat de Nicuşor Marian Buică, secretar de stat în Ministerul Transporturilor din luna martie a acestui an, când l-a înlocuit în funcţie pe Valentin Preda, care a fost ridicat de DNA pentru presupuse fapte de corupţie. Anterior, Nicuşor Buică, membru al Organizaţiei PSD Olt, a fost şef de cabinet al lui Emil Moţ, secretar de stat în Ministerul Mediului.
Întrebată de „Adevărul“ de ce ordinul respectiv nu a fost semnat de ea, ci de un secretar de stat, Ramona Mănescu, ministrul