Serbia, bombardată de NATO în urmă cu nouă ani, are şosele mai bune decât România România e aproape blocată. Şoselele nu mai fac faţă numărului de maşini. Firmele pierd milioane
Serbia, bombardată de NATO în urmă cu nouă ani, are şosele mai bune decât România
România e aproape blocată. Şoselele nu mai fac faţă numărului de maşini. Firmele pierd milioane de euro pe an din cauza transportului deficitar. La infrastructura rutieră suntem cu un secol în spatele statelor occidentale şi rămaşi cu mult în urmă faţă de Ungaria şi Bulgaria.
Vă vine să credeţi sau nu, dar Serbia, care a fost bombardată de avioanele NATO în urmă cu nouă ani, are şosele mai bune decât cele din România. Ungaria aşteaptă la Szeged şi la Debrecen să lege culoarele europene de autostrăzile venite din România. Mai are de aşteptat mult şi bine. Ce face clasa politică în acest timp? În cea mai mare parte, se ocupă cu promisiunile. Nu există o viziune unitară la nivel naţional. Fiecare guvern vine cu alte idei şi alte trasee. Vă mai amintiţi de Adrian Năstase şi de Miron Mitrea, care inaugurau Autostrada Soarelui kilometru cu kilometru? Acelaşi festivism a fost practicat atât de Berceanu, cât şi de Orban ca foşti sau actuali miniştri ai transporturilor.
Preşedintele Traian Băsescu se întreba în aceste zile de ce e atât de liniştită campania electorală. Păi, e liniştită pentru că toţi candidaţii au trecut pe la putere şi n-au făcut nimic.
Acum vin în faţa alegătorilor cu proiecte, iar oamenii vor de fapt ca aceştia să dea socoteală pentru haosul în care se află drumurile. Bomboana de pe coliva autostrăzilor româneşti o reprezintă exproprierile. În toate ţările civilizate, după ce se alege traseul unui drum şi proiectul e declarat de interes public, se trece la treabă. Se anunţă despăgubirile, se organizează licitaţia, iar firma câştigătoare începe să construiască. P