Ca sa nu mai zica unii ca industria romaneasca e un morman de fiare vechi, directorii firmelor-capusa au luat motoarele ruginite de prin curtile fabricilor, le-au spalat, le-au "pieptanat", cu Ca sa nu mai zica unii ca industria romaneasca e un morman de fiare vechi, directorii firmelor-capusa au luat motoarele ruginite de prin curtile fabricilor, le-au spalat, le-au "pieptanat", cu etichete colorate le-au stantat, apoi le-au vandut statului pe post de utilaje noi. In continuare, pentru ca afacerea merge unsa, capusarii de profesie au luat la ochi si echipamentele ce se taiau ca fier vechi in intreprinderile falimentare, repartizandu-le in doua categorii: intr-o parte materialele imposibil de reconditionat, in cealalta - asa-numitele BP-uri (bun pentru piese). Dar ceea ce a fost "bun pentru piese" s-a dovedit a fi rau pentru intreaga economie, avand in vedere recenta descoperire a anchetatorilor Ministerului Economiei si Comertului, care au stabilit ca unele echipamente achizitionate de Electrica erau atat de prost contrafacute, incat a fost pusa in pericol insasi siguranta in exploatare a sistemului energetic national. Acesta este, insa, doar varful aisbergului... Asadar, ferataniile aruncate prin ungherele magaziilor au ajuns, usor-usor, sa penetreze piata de prospaturi industriale, contribuind din plin la "retehnologizarea" economiei. A urmat, si e in plina desfasurare, programul de inchidere a minelor. Subteranele si exploatarile de suprafata mustesc de utilaje care trag bine la cantarele REMAT-urilor, dar si de echipamente numai bune de scos la mezat dupa o minima reconditionare. In timp ce minerii disponibilizati isi devoreaza prin carciumi sau hipermarketuri salariile compensatorii, reciclatorii desfac, meticulos, combinele de foraj si transportatoarele catalogate drept "fiare vechi", valorificandu-le apoi piesa cu piesa. Lanturi de toate marimile, rulment