În opinia întreprinzătorilor români, cel mai important criteriu care stă la baza deciziei de cumpărare a serviciilor telefonice este puterea de acoperire în teritoriu a reţelei, arată un studiu al companiei de consultanţă Rentrop&Straton. Alte criterii importante sunt tarifele pentru apeluri naţionale (67,5%), reputaţia companiei (67,4%), calitatea relaţiilor cu clienţii (66,9%) şi ofertele promoţionale (65,3%).
Întreprinzătorii acordă o mare importanţă calităţii serviciilor de telefonie mobilă. Aproape trei sferturi din aceştia se declară mulţumiţi de calitatea serviciilor oferite de operatorul de telefonie mobilă furnizor şi nu l-ar schimba dacă s-ar pune problema de a reveni asupra deciziei de cumpărare. Participanţii la studiu se declară, de asemenea, mulţumiţi şi în ceea ce priveşte diversitatea serviciilor şi tarifele practicate de operatori. Studiul arată că gradul de mulţumire scade în raport cu politica de informare a clienţilor şi cu programele de loializare oferite de furnizori.
Fără publicitate, dar şi fără înregistrări pe mobil!
Din lista selectivă de aplicaţii oferită respondenţilor (internet mobil, MMS, jocuri şi conferinţe vocale), cel mai cunoscut este internetul mobil. 29,3% din respondenţii care utilizează internetul mobil fac acest lucru zilnic, iar 16,9% chiar de mai multe ori în fiecare zi.
Potrivit studiului, peste două treimi din participanţii la studiu nu sunt de acord cu primirea mesajelor publicitare pe telefonul mobil, deoarece consideră că acestea nu îşi ating scopul.
Chestionaţi şi în legătură cu obligaţia operatorilor de telefonie mobilă de a înregistra datele convorbirilor telefonice şi ale SMS-urilor şi de a le stoca timp de şase luni, cei mai mulţi dintre participanţii la studiu (70,3%) au declarat că NU sunt de acord.
Studiul „Utilizarea serviciilor de telefonie mobilă de către întreprinzător