Producătorul german de componente auto Draxlmaier a renunţat din cauza birocraţiei la o nouă investiţie în Republica Moldova şi se reorientează spre România. Asta după ce, începând cu 2008, nemţii şi-au transferat o bună parte din producţia de cablaje auto din România peste Prut, la Bălţi. Motivul? România nu mai era o ţară low cost.
Compania Draxlmaier, unul dintre cei mai mari angajatori din industria auto locală, cu peste 10.000 de angajaţi, şi-a început activitatea în România în 1993, când a construit o fabrică la Piteşti, unde produce sisteme de bord. Ulterior, nemţii au mai deschis încă patru fabric: la Satu Mare, Timişoara, Hunedoara şi Codlea (Braşov). Investiţiile totale de peste 220 de milioane de euro, susţineau nemţii, au meritat, datorită costului redus cu forţa de muncă.
Numai că începând cu 2008, nemţii nu au mai văzut România ca o ţară cu forţă de muncă ieftină şi s-au reorientat către vecinii noştri de peste Prut. Au mutat peste graniţa de Est o parte din producţia de cablaje auto.
"România nu mai este o ţară low cost, ci de cost mediu. Acum vrem să integrăm aici activităţile de la inginerie la produsul final. Ideea este că trebuie să facem produse mai complicate cu mai puţini oameni şi să aducem proiecte noi", declara în 2010 Ferdinand Zilcher, directorul administrativ al Draxlmaier România.
Draxlmaier a intrat pe piaţa din Republica Moldova încă din 2007, iar în 2011 a mai deschis un spaţiu de producţie de 8.000 de metri pătraţi la Bălţi. Investiţiile s-au ridicat la patru milioane de euro. La cele două fabrici din Bălţi, lucrează în prezent aproximativ 2.600 de angajaţi.
Numai că în toamna lui 2011, Draxlmaier anunţau Ministerul Economiei că ia în calcul derularea unei noi investiţii în România, în valoare de 26,8 milioane euro. Noua fabrică ar crea 1.000 de locuri de muncă, iar clienţii principa