Ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, spunea zilele trecute despre Portul Constanţa că este "o zonă de mare evaziune fiscală şi de infracţionalitate", precizând că se duce o bătălie a Ministrul finanţelor, Sebastian Vlădescu, spunea zilele trecute despre Portul Constanţa că este "o zonă de mare evaziune fiscală şi de infracţionalitate", precizând că se duce o bătălie a ministerului pe care îl conduce - împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor şi serviciile secrete - pentru eliminarea acestor infracţiuni.
"Trebuie să ne luptăm cu Portul Constanţa", a declarat atunci ministrul finanţelor.
În timp ce autorităţile se luptă cu portul, poliţiştii de frontieră, cu traficanţii, iar angajaţii de pe platforma portuară, cu neajunsurile, activitatea portuară din judeţul Constanţa este într-o continuă creştere. Potrivit Administraţiei Porturilor Maritime Constanţa (APMC), traficul navelor în porturile principale din ţară se va intensifica şi mai mult odată cu intrarea României în UE.
Tot de la APMC am aflat că prin Portul Mangalia pleacă din ţară fierul vechi şi bitumul, prin Midia pleacă petrolul şi produsele petroliere, iar pe la Constanţa, restul: cereale, produse alimentare, minereuri…
Ministrul Vlădescu a completat cu ţigări de contrabandă, alcool, uleiuri minerale şi altele. "Dunărea va deveni din ce în ce mai importantă din ianuarie 2007. Pe Dunăre ajung cereale din Ungaria şi Austria în Portul Constanţa, acolo unde din ce în ce mai multe firme internaţionale sunt interesate de activităţi portuare", ne-a declarat Mircea Banias, directorul APMC. El crede că interesul mare al firmelor internaţionale pentru Portul Constanţa este o consecinţă a facilităţilor fiscale care se aplică aici.
Cu toate acestea, multe nave ocolesc Constanţa şi se îndreaptă spre alte porturi din Ucraina sau Bulgaria, unde există zone libere sau chiar portur