Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) promite ca, de anul viitor, probleme precum aglomeratia din autobuze, zecile de minute de asteptat autobuzul sau tramvaiul in statie si starea precara a vehiculelor nu vor mai da batai de cap bucurestenilor. Acest lucru va fi posibil odata cu introducerea in traseu a unor autobuze moderne, cu podea joasa, adaptate pentru accesul persoanelor cu dizabilitati. Pe marile bulevarde, banda intai va fi destinata masinilor RATB.
- Care este cea mai mare problema cu care se confrunta in prezent RATB?
- Parcul de masini, care este foarte uzat si care determina cea de-a doua problema - cheltuielile mari de exploatare. As mai mentiona numarul mare de persoane care circula ilegal. Aproape 15% din calatori sunt neplatitori.
- Ce durata de viata au mijloacele de transport din Capitala? Mai sunt ele ,valabile"?
- Autobuzele si troleibuzele au o durata de viata de opt ani si tramvaiele, de 15 ani. La autobuze, gradul de uzura e de 90%. Durata de viata pentru 70% din acestea este depasita. Cele mai vechi au 20-21 ani, sunt autobuzele romanesti, construite la vechea uzina ,Autobuzul", inainte de 1989. La troleibuze stam mai bine, acestea avand cam 70% grad de uzura. La tramvaie, durata de viata a fost mult depasita. Avem tramvaie de 30 de ani. Un numar de 300 din 500 au fost modernizate in timp, in uzina noastra proprie, si acum ofera conditii bune de transport.
- Ce noutati aveti in legatura cu cele 500 de autobuze moderne care vor fi puse in circulatie in Capitala?
- Suntem in perioada de negociere. Pana la finele anului speram sa se incheie contractul. Un numar de autobuze vor sosi, conform graficului de livrare, in 2006. Restul, in 2007. Autobuzele vor veni in loturi de 50-60 de bucati. Cred ca in luna iunie 2006 primele autobuze vor fi in traseu. Nu putem spune inca pe ce trasee vor fi introdu