Consiliul Judeţean a încercat în ultimii zece ani să repare drumul judeţean 104 de mai multe ori, dar s-a izbit de aceeaşi problemă: lipsa fondurilor.
Drumul Şercaia-Hoghiz este numit şi „Drumul Ruşinii“ şi are o lungime de 25 de kilometri. Este într-o stare deplorabilă, nu are fundaţie, iar şoferii nu au cum să ocolească gropile. Toată şoseaua este plină de cratere. Consiliul Judeţeana a încercat de mai multe ori să obţină fonduri pentru repararea drumului, dar toate guvernele din ultimii ani au refuzat să dea finanţare. Consiliul Judeţean a propus chiar tranformarea şoselei în drum naţional pentru a obţine bani, dar nu a primit un avuz favorabil de la Bucureşti, deşi drumul este intens circulat.
Compania Lafarge care exploatează carierele din zonă a fost de acord că contribuie cu materiale pentru repararea drumului, dar nu să îl repare pe cheltuială proprie. Asta deşi drumul a fost în mare parte distrus de autovehiculele de mare tonaj care circulă spre fabrica de Hoghiz.
Credit de la bănci
Preşedintele Consiliului Judeţean, Aristotel Căncescu, a declarat că se impune urgent modernizarea drumului dintre Şercaia şi Hoghiz, mai ales că din cauza traficului intens şi mai ales a prafului lăsat în urmă de camioanele de mare tonaj care pleacă de la fabrica de ciment s-au semnalat foarte multe cazuri de silicoză. Nu se poate impune o limită de trafic deoarece acest lucru ar afecta funţionarea fabricii în care lucrează 500 de localnici.
Bugetul alocat în acest an de Guvern pentru întreţinerea şi repararea drumurilor judeţene a fost de numai 6,42 milioane de lei, bani care nu ajung nici pentru reparaţiile minore. Pentru a rezolva problema Drumului Ruşinii, Consiliul Judeţean a decis să îl repare pe credit.
Băncile îşi pot depune ofertele de creditare până în data de 26 iunie, autoritatea judeţeană urmând să aleagă cea mai bună ofertă în ce