Există şi vor exista mereu situaţii în care pacienţii sau familia lor doresc să aibă acces la dosarul medical. Aceasta se întâmplă, de regulă, când apare o nemulţumire faţă de prestaţia medicală, mai ales când survine un deces. Chiar dacă nu este vorba de nemulţumire, persoane sau familii doresc lămuriri despre felul cum a evoluat un anumit caz, pentru a-şi îndepărta anumite îndoieli. În aceste situaţii delicate, modul distant, inflexibil, rece, posibil de interpretat ca lipsă de omenie din partea medicului, pot „încinge“ şi mai mult spiritele. Şi, invers, medicul poate primi mulţumiri, cu toată durerea familiei, când aceasta apreciază că s-a făcut tot posibilul pentru salvarea bolnavului. Desigur, de multe ori nu există un paralelism între percepţia familiei şi realităţile medicale. (...)
Publicitate Legea care reglementează drepturile pacientului (nr. 46/2003) prevede la articolul 21: „Toate informaţiile privind starea pacientului, rezultatele investigaţiilor, diagnosticul, prognosticul, tratamentul, datele personale sunt confidenţiale chiar şi după decesul acestuia“. Articolul 22: „Informaţiile cu caracter confidenţial pot fi prezentate numai în cazul în care pacientul îşi dă consimţământul explicit sau dacă legea o cere în mod expres“. Cu alte cuvinte, dacă pacientul decedează, fără a fi apucat să-şi dea consimţământul, duce cu el datele din foaia de observaţie, acestea rămânând secrete în vecii vecilor. (...)
Articolul integral îl puteţi citi în ziarul nostru, Viaţa medicală.
Există şi vor exista mereu situaţii în care pacienţii sau familia lor doresc să aibă acces la dosarul medical. Aceasta se întâmplă, de regulă, când apare o nemulţumire faţă de prestaţia medicală, mai ales când survine un deces. Chiar dacă nu este vorba de nemulţumire, persoane sau familii doresc lămuriri despre felul cum a evoluat un anumit caz, pentr