Ipoteza originii transilvănene a Contelui de Saint Germain este susţinută de unica mărturisire legată de propriile sale origini făcută vreodată de el însuşi şi consemnată de unul dintre cei mai credibili şi, probabil, dezinteresaţi biografi ai săi: landgraful Karl de Hessen-Kassel (1744-1836), prieten, discipol şi susţinător material al Contelui în cei din urmă ani ai vieţii sale. Ipoteza originii transilvănene a Contelui de Saint Germain este susţinută de unica mărturisire legată de propriile sale origini făcută vreodată de el însuşi şi consemnată de unul dintre cei mai credibili şi, probabil, dezinteresaţi biografi ai săi: landgraful Karl de Hessen-Kassel (1744-1836), prieten, discipol şi susţinător material al Contelui în cei din urmă ani ai vieţii sale. În memoriile sale – publicate, potrivit recomandărilor făcute de el însuşi în testamentul său, la un sfert de secol după încetarea sa din viaţă – Karl de Hessen-Kassel consemna o dezvăluire pe care Saint Germain i-o făcuse în ultimele zile ale vieţii sale, în care acesta afirma că era „fiul Prinţului Ragozky [Rákóczi] al Transilvaniei şi al primei sale soţii, o Tékély[Tököli ?]”. Saint-Germain ar mai fi afirmat, de asemenea, următoarele lucruri despre sine însuşi: „S-a aflat sub protecţia ultimilor Medici, care l-au culcat, pe când era copil, în propriul lor dormitor. În momentul în care a aflat că cei doi doi fraţi ai săi, fii ai Principesei de Hesse-Rheinfels sau Rothenburg, dacă nu greşesc, s-au predat împăratului Carol al VI-lea şi au primit numele Sf. Carol şi a Sf. Elisabeta, după acelea ale Împăratului şi Împărătesei, el şi-a spus „Ei bine, eu am să îmi spun Sanctus Germanus, adică sfântul frate!”. Eu nu pot confirma în vreun fel naşterea sa”, comentează landgraful, „dar că s-a bucurat de prodigioasa protecţie a Medicilor, aceasta am aflat-o şi dintr-o altă sursă. Această casă [de Medici] stăpânea, din câte