Guvernul pregăteşte o hotărâre prin care va extinde, până pe 15 februarie 2010, termenul limită de accesare a finanţării BEI de 200 de milioane de euro pentru construcţia Autostrăzii Arad-Timişoara-Lugoj. Termenul iniţial era de 30 noiembrie 2008. Sursa: Adi Pîclișan Autorităţile îşi motivează decizia prin faptul că implementarea proiectului a fost întârziată de depăşiri ale termenelor în cazul elaborării documentaţiei de licitaţie, de obţinerea cu întârziere a autorizaţiilor de mediu, dar şi din cauza fondurilor insuficiente pentru achiziţionarea terenurilor.
Au fost accesate doar 12 milioane de euro
Banca Europeană de Investiţii (BEI) şi Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România au semnat, în 2003, un contract de finanţare în valoare de 200 milioane euro pentru construirea autostrăzii Arad-Timişoara-Lugoj.
Potrivit proiectului de hotărâre, care urmează să fie supus aprobării guvernului, restul termenilor şi condiţiilor contractului de finanţare vor rămâne neschimbaţi. Prin aceste amendamente, se mai arată în hotărâre, nu s-au majorat obligaţiile României faţă de BEI şi nu se determină noi condiţionalităţi economice faţă de cele convenite iniţial între părţi.
Până în prezent au fost accesate doar 12 milioane de euro, adică 6% din suma totală. Autostrada Arad – Timişoara – Lugoj face parte dintr-un program care cuprinde două etape de finanţare în proporţie de 74% de către BEI şi de 26% de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii.
DATE TEHNICE
38 de kilometri de autostradă, în prima etapă
În prima etapă BEI intenţionează finanţarea secţiunii de autostradă Arad-Timişoara la un profil de 2X2 benzi cu o lungime de 38 kilometri şi a variantei ocolitoare la vest de Arad, menţinând profil de autostradă, dar cu nu