Navaliştii brăileni nu mai dovedesc să onoreze toate comenzile pe care le au Pe platforma şantierului Naval Brăila, funcţionează o unitate destinată exclusiv reparaţiilor navelor care solicită acest lucru fie în vederea modernizării, fie pentru întreţinerile curente. Este vorba de Braila Ship Repairs S.A. continuatoarea fostei Uzine de Reparaţii Nave, cum i se spune până prin 2003. Pe calele Ship Repairs se aflau zilele acestea trei nave, dintre care una, un cargou olandez “Prince Hani” de 4500 tdw, într-un stadiu avansat al lucrărilor, urmând a fi lansat curând la apă.
Pitrivit declaraţiilor ing. Dorin Bucă Director general adjunct al Braila Ship Repairs “nu de muncă ne plângem, Avem comenzi şi contracte ferme de execuţie, astfel că întreaga capacitate a societăţii este ocupată. Am reuşit în acest an de criză să avem nu numai 100% ocupare, pentru cei 140 de salariaţi ai firmei, dar purtem onora în plus şi contractele de colaborare cu cei peste 100 de furnizori de servicii şi activităţi conexe cu care lucrăm. La criză nu avem timp să ne gândim, noi avem alte griji, acum”
De altfel armatorul cargoului olandez, care s-a aflat la Brăila a fost surprins de rapiditatea cu care avensează lucrările, precum şi calitatea lor aşa că luni, a adunat echipa de lucru de la navă, pentru a-i felicita personal pe lucrători.
Tot ing. Dorin Bucă, a specificat că, unii transportatori navali, au profitat oarecum de criză, de faptul că le-au scăzut comenzile de transport şi au băgat în reparaţii capitale, la timp, navele care nu se aflau prinse în graficele de transport.
“Oricum până la sfâşitul anului avem comenzi, inclusiv din alte state! Aceasta înseamnă că ne-am făcut datoria şi oamenii sunt mulţumiţi. Dacă avem comenzi, înseamnă că am învins criza. Deocamdată, ca să zicem aşa, noi am dat startul, aşteptăm restul plutonulu