După aproape douăzeci de ani, pe un tronson din linia ferată care leagă Lechinţa (Bistriţa-Năsăud) de Târgu Mureş, a circulat din nou trenul. Un tren cu abur a cărui locomotivă a fost fabricată în Polonia, în 1949, şi care urmează să transporte în curând turişti pe ruta Teaca - Râciu.
Un om de afaceri din judeţul Mureş, Mihail Răspopa, este cel care a preluat, anul trecut, în concesiune linia ferată care face legătura între Târgu Mureş şi Lechinţa şi care se întinde pe 90 de kilometri. Din luna mai a anului 2011 şi până în prezent, bărbatul a reuşit să reabiliteze doar 35 de kilometri din această linie ferată, între localităţile Teaca (Bistriţa-Năsăud) şi Râciu (Mureş), transmite corespondentul MEDIAFAX.
Investiţie de peste 5 milioane de euro
"A fost o investiţie mare de peste cinci milioane de euro fiindcă linia era extrem de degradată, s-a furat foarte mult şi a fost nevoie să refacem tot ce lipsea, dar de acum urmează greul. Sincer să fiu, nu ştiu ce m-a determinat să mă apuc de această afacere. Nu-mi plăceau trenurile înainte. Au început să-mi placă pe parcurs, deja sunt obsedat de ele. Deocamdată facem călătorii de probă fiindcă vrem să testăm siguranţa liniei. Acum (duminică - n.r.) vrem să ajungem la Milaş (la o distanţă de circa 20 de kilometri de Teaca - n.r.) şi sâmbăta viitoare până la Râciu (35 de kilometri). Atât am reuşit să reabilităm pentru început. Mai avem nevoie de un an-doi ca să poată circula trenul în siguranţă între Târgu Mureş şi Lechinţa", a declarat Răspopa.
Munca este cu atât mai îngreunată cu cât, de fiecare dată când se înlocuiesc piese lipsă, acestea sunt furate din nou, motiv pentru care concesionarul liniei a decis să achiziţioneze un aparat de zbor fără pilot, dar cu camere de supraveghere, care va filma orice mişcare şi îl va ajuta să găsească hoţii.
"Aparatul costă 20.000 de euro. L-am cumpă