Modelul Renault Twingo Gordini, prezentat astăzi, este primul dintr-o serie de apariţii prin care constructorul francez doreşte să recupereze o parte importantă din istoria sa.
1 /.
Renault a prezentat astăzi modelul Twingo Gordini, informează ”Autocar”.
Maşina, dezvoltată pe baza versiunii Twingo RenaultSport 133, după o idee a departamentului de design Renault, este prima dintr-o serie de apariţii gândite să revitalizeze unul dintre cele mai cunoscute nume din onomastica Renault.
Twingo Gordini (1.6-133 CP, 0-100 km/h în 8,7 secunde) va fi comercializat începând din primăvara anului viitor.
În martie 2010, la Salonul Auto de la Geneva, constructorul francez va prezenta un Clio Gordini, bazat pe actualul model Clio RS. Planurile Renault iau în considerare posibilitatea lansării ulterioare a unui Megane Gordini.
La exterior, versiunea Gordini se va deosebi de Twingo RS graţie culorii speciale, un albastru metalizat, celor două dungi albe care pleacă de pe capotă şi se opresc pe hayon, jantelor cu design special vopsite, pe alocuri, în culoarea caroseriei.
Albastrul se regăseşte şi la interior, pe volan, pe tapiseria portierelor şi pe schimbătorul de viteze.
Scurtă istorie Gordini
În anii ‘60 şi ‘70, Renault a comercializat, cu succes, versiunile speciale Renault 8 Gordini şi Renault 10 Gordini. Modelul hatchback Renault 5 Gordini, lansat în 1976, este considerat primul ”hot hatch” din istorie, devansând cu câteva luni apariţia celebrului Volkswagen Golf GTI.
Amedee Gordini a fost un pilot şi inginer francez de oringine italiană angajat de Renault pentru dezvoltarea versiunilor de competiţie ale modelelor amintite anterior.
Mai multe imagini în Galeria Foto.