Formaţiunile politice româneşti au păşit cu stângul în campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Lipsa tragerii de inimă a liderilor, manifestată şi la alcătuirea listelor,
Formaţiunile politice româneşti au păşit cu stângul în campania electorală pentru alegerile europarlamentare. Lipsa tragerii de inimă a liderilor, manifestată şi la alcătuirea listelor, s-a răsfrânt asupra primelor acţiuni desfăşurate înaintea scrutinului de la 25 noiembrie.
Temele predilecte vizează situaţia internă (pensii, sănătate, învăţământ etc.), şi nicidecum problematica europeană, încă neasimilată de majoritatea cetăţenilor. Democraţii nu se desprind de "umbra" lui Traian Băsescu, liberalii încearcă să se facă simpatici publicului după scandalul Remeş, iar social-democraţii au început cum nu se poate mai prost, după ce preşedintele le-a spus în faţă că sunt nereformaţi.
Primii care au folosit spaţiile destinate afişajului electoral sunt reprezentanţii PNL, PLD şi PD. Din panourile mari amplasate pe blocuri, cetăţenii sunt "priviţi" insistent (chiar şi în propriile apartamente) de liberalul Daniel Dăianu, care-i avertizează: "EU vreau o economie competitivă...". Adversarul lui Dăianu, Theodor Stolojan, penelist "contaminat" cu principii populare, le zâmbeşte trecătorilor, de pe panourile de afişaj, îndemnându-i să-l voteze "pe cel mai bun".
Deşi e "ocupat cu referendumul", dirigintele pediştilor nu ratează nicio ocazie de a le sufla în pânze. "Elevii" politici ai lui Traian Băsescu, alături de colegii lor cu note mai mici în sondaje (liberal-democraţii), i-au pregătit deja şefului statului trei megamitinguri - la Cluj, Iaşi şi Bucureşti.
Iliescu ceremobilizare exclusiv pe euroscrutin
Mircea Geoană a început periplurile electorale prin ţară în speranţa că va mai aduna ceva din voturile risipite de PSD în ultimii trei ani. Acest luc