Conform celui mai recent raport Media Fact Book, investiţiile în promovare ar putea să crească de anul viitor. Publicitatea pe internet ia avânt şi ameninţă să depăşească panotajul şi să ajungă pe locul al doilea după televiziune în 2011.
Valoarea totală a pieţei locale de media a scăzut cu 9% în 2010, comparativ cu anul 2009, atingând un nivel sub cel din anul 2006, potrivit studiului Media Fact Book, lansat de agenţia de media Initiative, care mai estimează că piaţa ar putea reveni pe creştere în 2012. În 2010, valoarea totală netă a pieţei locale de media a scăzut cu 9%, până la 316 milioane de euro.
Printul a fost în continuare categoria cea mai afectată, înregistrând o scădere a veniturilor din publicitate cu 30%, comparativ cu 2009, urmată de outdoor (-20%) şi de radio (-16%). Segmentul de televiziune a afişat în 2010 cea mai mică scădere a veniturilor din publicitate, de numai 6%.
Internetul a fost segmentul care a crescut în volum anul trecut: un plus de 30% a veniturilor din publicitate, comparativ cu 2009. Televiziunea rămâne cel mai puternic mediu, atrăgând 64% din veniturile publicitare. „Adevărul" s-a plasat anul trecut în topul celor promovate branduri, cu un volum brut de 97,2 milioane de euro, conform raportului Initiative, fiind depăşit de mărcile din domeniul telecomunicaţiilor, de Jacobs, Danone şi Kinder.
Potrivit lui Steve Dallas, Managing Director la Initiative, scăderea pieţei media a început să se tempereze de anul trecut, iar în 2011 declinul va fi de circa 3%. „Digitalul şi-a consolidat poziţia, ceea ce arată că a devenit un mediu de comunicare-cheie pentru clienţi. Dacă îşi va menţine dinamica de creştere în 2011, online-ul va deveni al doilea mediu ca investiţii în publicitate atrase, după TV", a mai spus Dallas.