O navă germană port container la bordul căreia au avut loc anul trecut două explozii puternice, urmate de incendii în urma cărora au murit trei marinari şi ceilalţi 19 membrii au fost salvaţi de un alt vas, va ajunge în data de 28 martie în portul Constanţa ,la reparaţii.
Nava MSC “Flaminia” , fusese respinsă de mai multe şantiere de reparaţii din Europa din cauza “ încărcăturii periculoase”. Operatorul portcontainerului , compania Reederei NSB , anunţă astăzi pe site-urile de specialitate, că “MSC Flaminia a părăsit vineri portul Wilhelmshaven din Germania unde era ancorată din octombrie 2012 , după ce a primit acordul autorităţilor române.
Nava urmează să ajungă în 10 zile la Şantierul Naval Daewoo Mangalia , unde va intra în reparaţii după seria de explozii din vara anului trecut “. Operatorul ţine să sublinieze că documentele de clasificare şi securitate ale navei au fost confirmate de către asiguratorul Germanischer Lloyd. “Daewoo Mangalia Heavy Industries este o subsidiară a Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering din Coreea de Sud ,unde MSC Falminia a fost construită în 2001” explică operatorul german. Reparaţiile vor dura până în luna septembrie 2013.
Autorităţile portuare române au confirmat pentru EVZ că MSC Flaminia este aşteptată la sfârşitul lunii martie în rada portului Constanţa. Directorul adjunct al Autorităţii Navale Române, Şerban Berescu a declarat că înainte de a ajunge la Mangalia, portcontainerul trebuie să ajungă la Constanţa ,” pentru a fi examinată în amănunţime ,din punct de vedere al siguranţei şi securităţii navale”. Nava este monitorizată de partea română, de toate instituţiile de verificare şi control de mediu, chimic şi tot ce include substanţe periculoase.
“Nava ar putea conţine substanţe toxice , poate de aceea a şi fost refuzată în alte porturi din Europa , suntem obligaţi să verificăm dacă mai sunt scurgeri p