La Stuttgart, vîrful "tricolorilor" e folosit des în primul "11", dar evoluţiile care l-au făcut mare se lasă aşteptate. El recunoaşte asta şi promite că totul se va schimba curînd
Nu ştiu de ce, dar în toate pliantele despre Stuttgart, gara e trecută ca obiectivul turistic numărul 1. Adevărul e că arată bine şi, în ciuda vechimii ei de aproape 90 de ani, te întîmpină cu tot noul de care ai nevoie. Cobori dintr-un tren de mare viteză, te conectezi la internet, te informezi pe un panou uriaş cum au mai scăzut, că de crescut mai rar în perioada asta, cotaţiile la bursă. În exterior, pe o latură încorporată fiinţează un hotel de 4 stele, iar pe cealaltă tronează un turn de 58 de metri, cu ceas ca la Universitate şi o emblemă imensă a Mercedesului, care se învîrte nonstop.
În 1926, capitala landului Baden-Wurtemberg a fost aleasă să producă maşinile de lux germane, pe care noi le alintăm Merţane. De ce aici? Pentru că în zonă, un băiat deştept, în sensul nepeiorativ pentru că nu era implicat în real-estate, pe nume Gottfried Daimler, prezenta în 1866, pe cînd la noi Cuza umbla cu ocaua, prima maşină alimentată cu petrol. Ş tot aici, un alt domn, pe nume Maybach, celebru pe la noi pe motiv de rangă şi palat, îi venea în ajutor dezvoltînd o întreagă industrie auto.
Ai zice că, ieşind în faţa gării, prin faţa ta va defila un batalion de mărci auto. Fals. Faţă de Magheru, Schillerstrasse e o glumă proastă. Multe maşini de mic litraj. Nici un Mercedes tip vapor, nici un Rolls, nici un Maybach, nici un Bentley. Ba da, unul singur, imens, alb. Cu numere de Bucureşti. E maşina în care mă invită să urc Ciprian Marica.
cifră
8,5 milioane de euro a dat Stuttgartul pentru a-l lua pe Marica de la Şahtior. E cel mai scump transfer din istoria clubului
"E fotbalist, e român, e puşti, e fiţă", î