Online-ul a devenit cel mai important mediu de promovare din Marea Britanie în prima jumătate a anului, lăsând în urmă publicitatea difuzată de televiziuni, pentru prima oară în istorie, anunţă brandrepublic.com.
Potrivit unui raport realizat de Price Waterhouse Coopers (PWC) pentru Biroul de Publicitate pe Internet (IAB), cheltuielile publicitare din mediul online au crescut la 1,75 miliarde de lire sterline, reprezentând 23,5% din totalul sumelor investite de advertiseri. Cea mai mare parte din această sumă provine din publicitatea prin motoarele de căutare.
Publicitatea difuzată de posturile TV în ianuarie-iunie 2009 reprezintă 21,9% din piaţă, presa scrisă – 18,5%, iar direct marketing-ul – 11,5%.
Guy Philipson, director executiv al IAB, a declarat pentru Reuters: „Aceasta este o piară de hotar importantă. Este prima dată când internetul a devenit un mediu de promovare mai important decât televiziunea“.
Eva Berg-Winters, Senior Manager la PWC, găseşte şi un răspuns pentru aceste rezultate: recesiunea a accelerat migraţia către mediul digital.