de această dată, este vorba de avioane de luptă.El a discutat, ieri, cu omologul său belgian, Andre Flahaut, despre posibilitatea achiziţionării mai multor avioane F-16 second-hand de la armata de această dată, este vorba de avioane de luptă.
El a discutat, ieri, cu omologul său belgian, Andre Flahaut, despre posibilitatea achiziţionării mai multor avioane F-16 second-hand de la armata belgiană. "Aceasta este una din variantele pe care le vom pune la dispoziţia decidenţilor politici cu privire la achiziţionarea unui avion multirol pentru armata română", a declarat Teodor Atanasiu. Ignorând exemplele unor ţări vecine, ministrul apărării nu renunţă la varianta F-16 la mâna a doua, chiar dacă acest lucru va impune costuri de modernizare echivalente cu preţul unor avioane noi.
În momentul de faţă, pe plan internaţional există doar două tipuri de avioane care se pretează cererii României. Acestea sunt F-16 şi Gripen.
Produs de Lockheed Martin, F-16 este de departe cel mai celebru, dar şi cel mai bătrân avion de luptă aflat în uz. Pe lângă costurile de operare duble faţă de Gripen, acest model se va mai afla în serviciu cel mult 15-20 de ani. Din acest motiv, Statele Unite îi pregătesc deja un înlocuitor, iar ţările care participă la noul program încearcă să scape de vechituri.
Realizat în Suedia, la uzinele SAAB, noul Gripen este o ofertă fezabilă, Republica Cehă şi Ungaria având contractate deja câte 14 astfel de avioane. Având aparatura de bord complet digitalizată, JAS 39 Gripen are capacitatea de a schimba rapid rolul în timpul misiunii şi poate fi upgradat cu uşurinţă. Fiind un avion nou, el va fi menţinut în serviciu mult timp de acum înainte.În plus, intervalul mediu între orice fel de avarii la acest avion este de 7,6 ore de zbor, faţă de 4,2 ore de zbor la F-16. De asemenea, în cadrul pachetului, Gripen şi partenerii săi se angajează să of