Amenzile şi sancţiunile pentru şoferii indisciplinaţi ar putea ajunge la sume care depăşesc de câteva ori salariul mediu. Noul Cod Rutier va veni atât cu veşti bune, cât şi rele. Vestea bună este că se va renunţa la punctele de penalizare. Vestea rea este că vor creşte amenzile şi se vor înăspri sancţiunile.
Poliţia Rutieră dă milităria jos din pod. Printre prevederile noii legislaţii, aflate în lucru, se vor înăspri amenzile de circulaţie, în special cele pentru viteza excesivă. Potrivit poliţiei, aceasta este principala cauză a accidentetelor grave în România. Vor dispărea punctele de penalizare, iar permisele vor putea fi suspendate mai greu. Proprietarii maşinilor ar trebui însă să aibă grijă cui îi împrumută vehiculele.
Proprietarul plăteşte
Poliţia vrea să introducă legea răspunderii obiective. Conform şefului Poliţiei Rutiere, comisarul-şef Lucian Diniţă, „aceasta ar însemna că, în cazul încălcării legii, vă fi sancţionat proprietarul maşinii, urmând ca acesta să-şi recupereze, mai departe, paguba de la cel care a condus, dacă nu a fost el acela".
Această măsură se aplică în cazul în care maşina este înregistrată de un aparat de monitorizare a traficului sau de radar şi există dovezi clare că autovehiculul respectiv a fost implicat într-o încălcare a legii. Prevederea vrea să evite situaţiile întâlnite până în prezent când, în cazul unor încălcări ale regulilor de circulaţie, mulţi proprietari de maşini comunicau poliţiei că la volan se aflau până şi persoane decedate de mult timp. Deocamdată, modificările Codului Rutier sunt încă în lucru, la poliţie. Din septembrie însă, acestea ar pute fi pe masa parlamentarilor.
Radare fixe
Şi radarele fixe ar putea fi reintroduse pe şosele, în număr mai mare decât înainte. Şeful Poliţiei Rutiere, Lucian Diniţă, a propus înfiinţarea unui grup de lucru care să r