Cu o suprafaţă de, 460.000 de metri pătraţi, Mall-ul New South China, deschis în 2005 în provincia Guangdong, are capacitatea de a găzdui până la 2.350 de magazine. Dimensiunile sale impresionante îl transformă în cel mai mare centru comercial din lume ca spaţiu de închiriat, fiind de două ori mai extins decât cel mai mare centru comercial din Statele Unite ale Americii.
Există o singură problemă însă: mall-ul este practic pustiu, scrie CNN, spaţiul semănând, mai degrabă, cu un oraş fantomă. La opt ani de la inaugurare, numai câteva magazine sunt ocupate. „Cea mai mare parte a mall-ului este goală, cu puţini cumpărători şi cu un grad ridicat de neocupare. A fost clasificat ca fiind un «mall mort»“, se arăta într-un raport de anul trecut al Emporis, o firmă care se ocupă cu analizarea spaţiilor imobiliare.
În fata complexului se află sute de palmieri, o replică a Arcului de Triumf, un Sfinx gigantic, fântâni arteziene şi canale cu gondole.
În interior însă priveliştea este deprimantă: coridoarele sunt prăfuite, iar de-o parte şi de alta sunt grămezi de gunoi, vopseaua se scorojeşte de pe pereţi, iar panourile publicitare ale magazinelor nu mai sunt luminate de mult.
Parcul de distracţie din interiorul mall-ului este, şi el, aproape pustiu, în ciuda faptului că adăposteşte un rollercoaster lung de 550 de metri.
Fenomenul«oraşelorfantomă»
Deschis pentru public în 2005, dezvoltatorii s-au aşteptat să atragă în jur de 100.000 de vizitatori pe zi. În prezent însă puţini sunt cei care trec pragul mall-ului, iar cei care ajung până acolo preferă să viziteze restaurantele fast-food americane aflate la intrare sau cinematograful din complex.
Într-o oarecare măsură, zona în care se află mall-ul este motivul pentru care clienţii nu sunt atraşi. Dongguan, oraşul în care se află complexul, este unul industrial, iar mulţi dintre cei