Aparatele electronice pentru facturi montate în buticuri aduc profit atât companiei care le importă, cât şi micilor comercianţi de cartier, care percep un comision. Un kilogram de portocale şi factura la gaze vă rog! Aşa sună cererea unui client care-şi poate achita facturile la utilităţi tot în magazinul de unde face cumpărăturile zilnice.
Tot mai mulţi români evită cozile interminabile de la casieriile firmelor de lumină, gaze sau telefonie mobilă şi aleg să-şi achite facturile prin intermediul aparatelor instalate în magazinele din cartier. Ce îi face pe micii comercianţi să accepte instalarea unor POS-uri? Este o modalitate prin care îşi rotunjesc veniturile lunare.
Majoritatea clienţilor sunt din mediul rural
Compania PayPoint semnează contracte cu furnizorii de utilităţi precum E-ON, Distrigaz sau UPC pentru a accepta plata facturilor în schimbul unui comision. O parte din această „taxă" merge spre comercianţi care instalează un aparat PayPoint pentru citirea codurilor de bare ale facturilor. Comisionul comerciantilor constă într-o suma fixă oferita pentru fiecare plata acceptată.
Peste 50% din cei care utilizează acest serviciu provin din mediul rural, după cum explică Mugur Dogariu, managing director la PayPoint România. Numărul magazinelor care au instalat POS-uri ale companiei britanice PayPoint a crescut cu 15% în 2009, până la 2.300 de unităţi.
Cartelele telefonice,o altă sursă de venit
Tot la aparatul cu ajutorul căruia îţi plăteşti factura la lumină, poţi să-ţi reîncarci cartela preplătită pentru telefonul mobil. Însă, în ultimul an, operatorii GSM au oferit un volum mai mare de convorbiri pentru cartele la preţuri mult mai mici, chiar egale cu cele din 2008, potrivit lui Dogariu.
Aşa încât, operaţiunile de reîncărcare ale cartelelor prepay nu i-au ajutat prea mult pe cei