Producătorul pufuleţilor Gusto, compania Phoenixy din Băicoi, estimează pentru acest an o creştere cu 30% a cifrei de afaceri, comparativ cu valoarea de 18 milioane de euro înregistrată anul trecut, pe baza majorării exporturilor, produsele ajungând şi în SUA, în New York şi Chicago.
„Sperăm să obţinem o creştere de 30% faţă de anul precedent şi ne bazăm în mod deosebit pe succesul înregistrat de pufuleţi în exporturi, în ultimii ani, spre deosebire de piaţa internă, care încă stagnează”, a declarat Eliodor Apostolescu, directorul general al companiei, citat de Mediafax.
Phoenixy are 15 tipuri de produse şi o producţie zilnică de peste un million de pungi de pufuleţi, aproximativ 30% fiind livrată la export în peste 20 de state europene, precum Suedia, Germania, Olanda, Spania, Italia, Grecia, Cehia, Slovacia, Bulgaria, Marea Britanie, Ungaria, Belgia, Ungaria, Croaţia şi Albania, şi
în SUA.
„În America avem clienţi în New York, Detroit, Chicago, Atlanta”, a spus Apostolescu.
Luna trecută, compania a anunţat o investiţie de 900.000 de euro în instalarea de panouri fotovoltaice pe acoperişul fabricii din Băicoi, energia produsă astfel urmând să reducă cu 38% consumul de energie convenţională.
Phoenixy este deţinută în proporţii egale de Cătălin Nour şi Eliodor Apostolescu, care ocupă şi poziţia de director general al Phoenixy. Potrivit companiei, Phoenixy ocupă 70% din piaţa locală de pufuleţi.