În condiţiile în care piaţa de leasing din România, reprezentată în cea mai mare parte de segmentul financiar, va scădea cu peste 70% în acest an, la 1,3 miliarde de euro, leasingul operaţional va creşte cu 20%, la peste 100 de milioane de euro, a declarat Bogdan Apahidean, managing director al LeasePlan România.
„Leasingul operaţional s-a dezvoltat în acest an, în contextul în care produsul reprezintă o soluţie de finanţare într-o perioadă în care acest lucru a fost dificil", a spus Apahidean, care estimează că, la finalul anului, firmele din industria de profil vor avea în administrare aproximativ 22.000 de maşini.
Spre deosebire de leasingul financiar, cel operaţional - cel mai răspândit pe segmentul auto, companiile pot utiliza o flotă de maşini pe o anumită perioadă de timp, în schimbul unei rate lunare fixe, care permite bugetarea cheltuielilor pe termen lung.
Scăderea valorii reziduale, o problemă
Apahidean spune că principala problemă întâlnită de societăţile de leasing în 2009 a fost scăderea cu 15% a valorii reziduale, lucru ce le-ar putea afecta activitatea acestora dacă tendinţa se menţine.
LeasePlan activează pe piaţa de profil din România din 2007 şi are în prezent în administrare 2.400 de maşini şi 118 clienţi. Până la finele anului, Apahidean spune că va ajunge la 2.500 de autovehicule în administrare, o cifră de afaceri de 10 milioane de euro şi o valoare a activelor de 20 de milioane de euro.
Compania va înregistra în 2009 o pierdere de 750.000 de euro, faţă de un milion de euro cât se estimase anterior, pe fondul reducerii costurilor şi a volumelor de vânzări realizate în avans.
Societatea a recuperat în acest an 12 autovehicule de la doi clienţi din domeniul serviciilor de marketing şi turism şi i-au fost returnate alte 10 maşini de către trei-patru clienţi care şi-au încheiat activitatea. Printre cei