Şoferii bucureşteni vor plăti după modelul Mazăre ca să treacă prin centru. Primarul Capitalei, Sorin Oprescu, a anunţat luni că, de anul viitor, şoferii ar putea plăti o taxă, denumită buvignetă, dacă vor dori să pătrundă cu maşina în centrul oraşului. Sorin Oprescu vrea să-i convingă pe şoferi că transportul în comun poate fi mai rapid decât o deplasare cu maşina personală. Conform Master Planului aprobat de fostul Consiliu General al Municipiului Bucureşti, care urmăreşte fluidizarea traficului în oraş, înainte de instituirea buvignetei vor începe lucrările la mai multe parcări subterane.
“Va fi o taxă de staţionare care va creşte cu cât parcarea este mai aproape de zona centrală. Şoferii care vor, totuşi, să traverseze centrul cu maşina vor plăti separat o taxă de centru”, a explicat primarul general. El a dat asigurări, însă, că va fi o taxă modică.
15.000 de locuri în parcări subterane
Din cele 70 de locaţii iniţial stabilite în Master Planul pentru parcări subterane, primele 15 amplasamente au fost deja vizate, la acestea realizându-se şi studiul de fezabilitate. „Zona centrală trebuie mai întâi edificată, pe baza unei analize bine realizate. Parcările subterane alese deja însumează un număr de 15.000 de locuri. Amenajarea lor va fi acolo unde
se află deja parcări”, a declarat fostul director în Primăria Capitalei pe probleme de infrastructură şi transport, Gheorghe Udrişte.
Acesta a spus că proiectul pentru Bucureşti, care prevede instituirea buvignetei, a avut ca model taxa de centru instituită în alte capitale europene, cum ar fi Londra, Bruxelles sau Stockholm. Udrişte a adăugat că, pentru controlul accesului în zona de delimitare, ar putea fi folosită aparatură de detecţie, pentru ca traficul rutier să nu fie perturbat de eventualele opriri la o barieră.
Directorul general di