Alunecările de teren în Clisura Dunării sunt frecvente ori de câte ori plouă abundent ori după topirea zăpezilor. Circulaţia este afectată pentru câteva ore, însă drumarii intervin, curăţă carosabilul şi traficul este reluat. În urmă cu trei ani de zile însă Clisura Dunării a fost pur şi simplu paralizată, circulaţia între Orşova şi Moldova Nouă fiind blocată mai bine de trei săptămâni.
Loviţi parcă de ghinion, localnicii din satele situate de-a lungul Clisurii Dunării au avut de suportat două alunecări de teren succesive. Prima s-a produs în data de 7 martie 2010 la Şviniţa, la km 19+300, în zona Cazanelor Mici, atunci când s-a rupt o porţiune din drum de circa 15 - 20 de metri din DN 57, dinspre Dunăre. A fost nevoie de ample lucrări de consolidare a drumului, dar constructorul a lucrat la foc automat şi a reuşit să finalizeze lucrarea cu o săptămână mai devreme decât termenul impus de Prefectura Mehedinţi. “Vreau să felicit firmele de construcţii pentru efortul depus de a termina lucrările în timp record. La kilometrul 19, acolo unde drumul s-a prăbuşit în Dunăre am reuşit ca în 19 zile să refacem un sens de mers şi să redeschidem circulaţia”, spunea prefectul de Mehedinţi în data de 28 martie 2010, când s-a reluat circulaţia pe un singur sens. Localnicii din satele de pe Clisură nu mai erau zolaţi de restul judeţului.
20.000 mc de pământ au căzut pe carosabil
În data de 23 martie, la 16 kilometri distanţă de Şviniţa, s-a produs cea de-a doua alunecare de teren, care a dat din nou de furcă drumarilor. Practic, aproximativ 20.000 mc de pământ şi nisip au căzut de pe versantul muntos pe carosabil, blocând total circulaţia. În tot acest interval de timp, transportul persoanelor care doreau să ajungă la Orşova s-a făcut pe Dunăre cu ajutorul Poliţiei de Frontieră, care a pus la dispoziţie şalupa de servici. Constructorul a reuşit în termen de trei zi