Din primele informaţii se pare că locomotiva nu a fost bine asigurată şi a plecat fără mecanic tocmai din staţia Dârste de la 10 km distanţă. Anchetatorii încearcă acum să afle ce s-a întâmplat. Din fericire nu sunt victime.
UPDATE 10.15. Vinovat de întreg incidentul este chiar mecanicul locomotivei.
Surse apropiate anchetei spun că locomotiva era pregătită pentru plecare, urmând ca mecanicul să o manevreze. Numai că bărbatul a coborât pentru necesităţi şi nu a asigurat locomotiva. Aceasta a străbătut cei 10 kilometri în doar 3 minute, având o viteză de peste 100 km/h, când în mod normal, acest traseu este parcurs în 15 minute, cu o viteză de doar 65 de km/h. Acum, mecanicul este a intrat în vizorul anchetatorilor. „Desfăşurăm cercetări sub aspectul săvârşirii infracţiunii de neglijenţă în seviciu şi dacă fapta este cu consecinţe grave, pedeapsa este până la 15 ani închisoare. Ancheta este coordonată de un procuror de la Parchetul de pe lângă Curtea de Apel Braşov", a spus şeful Poliţiei TF, comisarul şef Ioan Trocaru.
09.10. Mecanicul a observat momentul în care locomotiva a plecat singură şi a luat-o la fugă după ea. Omul s-a speriat atât de tare încât a suferit un şoc şi a avut nevoie de îngrijiri medicale. Înainte să se răstoarne, locomotiva a rupt şi doi stâlpi care susţineau linia de contact a căii ferate. Pompierii şi un echipaj SMURD se află la faţa locului. „Nu sunt victime, dar asigurăm zona pentru a evita orice fel de incidente neplăcute", ne-a declarat Ciprian Sfreja, purtător de cuvânt al ISU Braşov.
Locomotiva aparţine unei societăţi private care foloseşte infrastructura CFR: Reprezentanţii GFR (Grup Feroviar Român) vor aduce în zonă o macara pentru a repune pe şine locomotiva răsturnată. De asemenea se fac cercetări pentru a se stabili cine se face vinovat de incident şi cine va plăti pagubele. Se pare că locomo