Foşti şi actuali directori ai companiei Romaero SA au folosit o schemă ingenioasă de a stoarce comisioane cât mai mari din lucrările prestate de firma cu capital de stat, aflată oricum într-o situaţie dificilă. Corpul de control al Ministerului Economiei a depistat schema de devalizare a Romaero SA şi a propus recuperarea prejudiciului şi demiterea vinovaţilor, însă raportul întocmit a rămas „uitat“ într-un sertar din minister. „Adevărul“ a obţinut raportul Corpului de control şi a aflat cum a funcţionat schema. Romaero SA nu mai construieşte de mult avioane, dar reuşeşte cu greu să supravieţuiască, pe o piaţă tot mai concurenţială, prestând servicii de reparaţii, întreţinere şi mentenanţă pentru câteva tipuri de avioane, aparţinând fie ministerelor româneşti, fie operatorilor privaţi din România sau din străinătate.
Partea agentului: 10% În acest tip de afacere, se lucrează frecvent cu agenţi. Aceştia sunt nişte intermediari, care aduc comenzi pentru companie şi îşi reţin un comision de 10-12 la sută din comandă. Uzanţa e ca firma de avioane să încheie un contract-cadru cu agentul, urmat de contracte distincte pentru fiecare comandă atrasă, în care sunt trecute detaliile fiecărei tranzacţii – inclusiv comisionul agentului. Pe 22 octombrie 2009,
Romaero SA a încheiat un contract-cadru de agent cu firma Aero Care SRL Bucureşti. Din partea Romaero a semnat cel care era atunci director general, Constantin Dinischiotu, iar din partea Aero Care SRL a semnat patronul şi directorul firmei, Cristian Mihalache, care la rândul său a fost director în Romaero SA până pe la începutul anilor ’90. Şase luni mai târziu, în mai 2010, Aero Care SRL a adus o comandă de revizii programate pentru patru avioane: două Boeinguri 737-300 aparţinând firmei americane AerSale Inc. şi câte un aparat McDonnell-Douglas 83 din partea firmelor Bay Aeroservices Inc. şi Phoenix Aircraf