Dacia şi Ford rămân optimiste în ce priveşte viitorul industriei de maşini în România, în pofida infrastructurii deficitare, care îi poate descuraja pe unii investitori. Cei doi producători speră că vor putea face presiuni pentru îmbunătăţirea infrastructurii ţării, scrie Financial Times. Venirea lui Ford în România demonstrează că această ţară este cu adevărat una industrială , declară Francois Fourmont, directorul general al companiei Dacia.
Când producătorul francez Renault a cumpărat Dacia, o companie de stat, în 1999, viitorul părea sumbru pentru sectorul auto din România, care nu atrăsese investiţii occidentale la scara celor din ţări precum Ungaria sau Cehia.
Pornind de la premisa că exista cerere pentru un automobil adaptat pentru ţările în curs de dezvoltare, uşor de întreţinut şi cu suspensii care să facă faţă drumurilor dificile, Renault a început producţia Loganului, o maşină pe care să o vândă pentru numai 5.000 de euro.
Citiţi şi :
Un nou model Dacia?Franţa: Un forum auto postează trei fotografii cu o machetă din gama DaciaVIDEO Sandero Stepway: mărimea contează!
Subsidiara Renault a salvat industria auto din România, producând 1.340 de automobile zilnic în perioada de vârf din 2008; criza a dus însă la scăderea cu 60% a cererii interne în trimestrul patru, iar producţia a fost suspendată săptămâni la rând pentru ajustarea stocurilor la noile condiţii.
Salvarea a venit de pe urma programelor occidentale de înnoire a parcurilor auto. Atunci când guvernul german a introdus prima de 2.500 euro pentru a stimula cererea de automobile noi, pe timpul crizei, obiectivul său a fost să sprijine industria germană. Însă Dacia s-a dovedit un beneficiat neaşteptat, după ce consumatorii şi-au dat seama că prima de casare echivalează cu jumătate din preţul unui Logan nou. Cererea de expo