Consumatorii din Capitală sunt nemulţumiţi că furnizorul îi obligă să plătească şi apa pe care nu o consumă.
Mai mulţi chişinăuieni ni s-au plâns că de luni de zile plătesc mai mult pentru apă decât indică datele contorului. La aceste cheltuieli se adaugă şi plata pentru testarea contoarelor, lucru obligatoriu o dată la cinci ani.
„Acum o lună mi-a venit acasă un inspector de la Apă-Canal şi a verificat contoarele. Mi-a spus că trebuie duse la control, fiindcă au fost exploatate mai mult de cinci ani. M-au avertizat că dacă doresc să nu plătesc diferenţa de volum dintre datele contorului de la bloc şi cel din apartament, va trebui
să-mi cumpăr un apometru performant", spune pensionarul Tudor Grumeza. Bărbatul susţine că a fost ameninţat că, în caz contrar, îi vor fi adăugaţi în factură zece metri cubi de apă.
Vasile Rebeja, un alt chişinăuian, ni s-a plâns că, în afară de faptul că a achitat 84 de lei pentru verificarea unui contor, a trebuit să-i plătească şi instalatorului care i-a cerut 50 de lei. „Alţi furnizori de servicii includ în tarif toate cheltuielile suplimentare", afirmă nedumerit Vasile Rebeja.
APĂ-CANAL SE JUSTIFICĂ
Constantin Becciev, director la Apă-Canal, precizează că întreprinderea pe care o conduce îşi asumă toate cheltuielile ce se fac până la intrarea în bloc. „Ţevile şi apometrele din interior sunt proprietatea locatarilor. Aşa că ei trebuie să aibă grijă de ele", a explicat Becciev.
Iar cât priveşte repartizarea diferenţei de volum, Constantin Becciev a spus că aceasta este împărţită egal între locatari. „90% din consumatori au contoare de tipul A şi B, care nu înregistrează tot volumul de apă ce curge prin robinet. Din acest motiv apar diferenţe mari între cifrele indicate de contorul de la bloc şi suma volumului consumat arătat de aparatele din apartamente", explică directorul Apă Canal.
Anul tr