Primăria a reuşit să fie dată exemplu de ADR Vest despre modul profesionist în care a fost realizat şi implementat acest proiect.
Cu o lungime de 32 kilometrii, vechiul traseu al mocăniţei pleca din Berzeasca spre Dragostele şi se încheia la Stăinic. Zona este una mirifică, la poalele Munţilor Locvei, loc prin care Dunărea a săpat în munte pentru a-şi face cale spre marea cea mare. Revitalizarea traseului este posibilă numai datorită accesării fondurilor europene, ce însumează peste 12 milioane de euro, la care se adaugă alţi 15 milioane de euro pentru reabilitarea clădirilor din situl industrial de la Cozla. Potrivit primarului Petru Furdui, dacă n-ar fi avut această finanţarea europeană, acest proiect nu ar fi putut fii nici măcar la stadiul de vis. „Cele două proiecte au o valoare totală de 27 de milioane de euro, ceea ce înseamnă, raportat la bugetul de venituri al comunei 365 de ani. Asta este, de fapt, anvergura acestora. Începem, astfel, dezvoltarea pe orizontală a comunei, ridicarea nivelului de trai şi dezvoltarea investiţiilor în turism, activităţi legate de construcţii, producţia de agregate, staţii de betoane şi cariere, ca activităţi conexe proiectelor “.
Obiectivul general al proiectului este dezvoltarea locală durabilă prin punerea în valoare a obiectivelor turistice şi a resurselor naturale până la sfârşitul anului 2012 prin refacerea traseului de mocăniţă Berzasca – Valea Mare pe o distranţă de 15,8 km până la sfârşitul anului 2012.
Proiectul propune redeschiderea unei părţi din fostul traseu şi valorificarea resurselor existente. În prezent, bine păstrate, încă există locomotiva- mocăniţa propriu – zisă, vagoanele, late componente de infrastructură, şi ce este mai important, încă mai există personalul care deservea această maşinărie şi complex. Chiar dacă nu mai sunt ei la prima tinereţe, oamenii îi pot învăţa pe tineri cum să lucreze